ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
«Με στοχευμένες δράσεις τα ελληνικά ποιοτικά αγροτικά προϊόντα αναδεικνύονται σε «πρωταθλητές» στις αγορές του εξωτερικού»
Τις στοχευμένες δράσεις εξωστρέφειας που προωθεί το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, σε συνέργεια με τα συναρμόδια Yπουργεία και φορείς, για την αναγνώριση και διείσδυση των ποιοτικών αγροτικών προϊόντων στις αγορές του εξωτερικού επιβεβαιώνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, σύμφωνα με τα οποία τα αγροτικά προϊόντα αναδεικνύονται σε «πρωταγωνιστές» της εξαγωγικής δραστηριότητας της χώρας.
Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, κατά το τρίμηνο Ιανουάριος – Μάρτιος του 2013 σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2012, οι εξαγωγές αγροτικών προϊόντων παρουσίασαν άνοδο καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση με μερίδιο 18,6%, από 16,8%.
Είναι χαρακτηριστικό ότι τα ποιοτικά αγροτικά προϊόντα για τα οποία το ΥΠΑΑΤ προωθεί προγράμματα και δράσεις εξωστρέφειας ανά χώρα – στόχο, αναδεικνύονται σε «πρωταθλητές», αφού έξι αγροδιατροφικά προϊόντα κατατάσσονται στην πρώτη δεκάδα των κορυφαίων εξαγώγιμων προϊόντων.
Πρόκειται για το παρθένο ελαιόλαδο (2η θέση), τα ψάρια (6η θέση), τα πορτοκάλια (7η θέση), τα παρασκευασμένα λαχανικά (8η θέση), τα ροδάκινα (9η θέση) και τα τυριά (10η θέση).
Να σημειωθεί ότι αν η λίστα επεκταθεί στα πρώτα δεκαπέντε εξαγώγιμα προϊόντα, συμπεριλαμβάνονται αρκετά ακόμη σημαντικά αγροτικά προϊόντα, όπως το βαμβάκι, ο καπνός κ.α.
Όπως επισημαίνει ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων (ΠΣΕ) και το Κέντρο Εξαγωγικών Ερευνών και Μελετών, διαμορφώνεται ένα νέο μείγμα εξαγωγικού προτύπου για την Ελλάδα, το οποίο συνθέτουν οι διεθνείς και εγχώριες οικονομικές εξελίξεις, με αποτέλεσμα την επικράτηση νέων αγορών – στόχων έναντι παραδοσιακών, αλλά και με την ενίσχυση της συμμετοχής των αγροτικών προϊόντων στο σύνολο των εξαγωγών της χώρας, αποδεικνύοντας τη σημασία του αγροτικού τομέα για την ελληνική οικονομία.
Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Αθανάσιος Τσαυτάρης, προέβη στην ακόλουθη δήλωση:
«Στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων από τη στιγμή που επιλέξαμε να επενδύσουμε στην ποιότητα, γνωρίζαμε ότι καθιστούμε την ποιότητα των γεωργικών προϊόντων «διαβατήριο» στις εξαγωγές και κύριο «βατήρα» επιτυχίας των Ελλήνων εξαγωγέων. Αποδεικνύεται ότι με στοχευμένες δράσεις και επίμονη προσπάθεια έχουμε μετρήσιμα αποτελέσματα και ανατρέπουμε τον αρνητικό δείκτη του εμπορικού μας ισοζυγίου. Η προτεραιότητα που δώσαμε στην ποιότητα και την εξωστρέφεια των αγροτικών μας προϊόντων αποδίδει «καρπούς».
Για παράδειγμα, ως προς το κρασί στρέψαμε το ενδιαφέρον μας στις αγορές της Δυτικής Ευρώπης, κυρίως στη Γερμανία και της Λατινικής Αμερικής με στοχευμένες δράσεις στη Βραζιλία για αρχή.
Επίσης, καθοριστικό ρόλο έπαιξαν τα στοχευμένα μας προγράμματα εξωστρέφειας κατά προϊόν, αλλά και κατά χώρα προορισμού. Έτσι, για τη φέτα και το γιαούρτι προσανατολιστήκαμε εκεί που ήδη υπάρχει πολύ θετική παρουσία όπως οι ΗΠΑ, ο Καναδάς και η Βρετανία, ενώ αυξήθηκαν σημαντικά οι εξαγωγές προς την Κίνα μέσα από συντονισμένες ενέργειες μας, ιδιαίτερα σε προϊόντα, όπως το ελαιόλαδο και τα πορτοκάλια, ενώ για προϊόντα όπως τα ακτινίδια ή η φέτα υλοποιήσαμε, μαζί με το Υπουργείο Ανάπτυξης, το πρόγραμμα Single Window.
Για τα εξαιρετικής ποιότητας ψάρια μας που κατέχουν την 6η θέση στα εξαγώγιμα προϊόντα της χώρας ενισχύουμε συνολικά τον κλάδο της αλιείας. Ο τομέας της αλιείας και των υδατοκαλλιεργειών αποτελεί προτεραιότητα για το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, καθώς αποτελεί σημαντικό τμήμα της πρωτογενούς παραγωγής του τόπου μας. Όπως και η “Πράσινη Ανάπτυξη” “πατά” στη γη μας, έτσι η “Γαλάζια Ανάπτυξη” της χώρας μας “πατά” στη θάλασσα μας και τη δυναμική που απελευθερώνεται.
Βρισκόμαστε στο σωστό δρόμο και οφείλουμε να συνεχίσουμε με ακόμα μεγαλύτερη ένταση, κάτι που ήδη κάνουμε-και στα παρακάτω βήματα, δηλαδή στο δευτερογενή τομέα, δηλαδή στη μεταποίηση, αλλά και στον τριτογενή τομέα. Σε σύμπραξη με το Υπουργείο Τουρισμού εντάσσουμε τα προϊόντα του αγροδιατροφικού τομέα στο τουριστικό πακέτο, καθιστώντας έτσι τα εκατομμύρια των επισκεπτών, καταναλωτές αρχικά, και κατόπιν και «πρεσβευτές» των προϊόντων μας στο εξωτερικό».