ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Αθήνα, 10 Απριλίου 2019

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Crowdhackathon #Agrifood: Βραβεύτηκαν οι τρεις πιο καινοτόμες
εφαρμογές για τη βελτίωση των υπηρεσιών του ΥΠΑΑΤ και την ενίσχυση
της ψηφιακής καινοτομίας στον αγροδιατροφικό τομέα

Οι πιο καινοτόμες προτάσεις βραβεύτηκαν το βράδυ της Κυριακής 7 Απριλίου, κατά τη λήξη του Μαραθώνιου Καινοτομίας για τον αγροδιατροφικό τομέα crowdhackathon #Agrifood, που διοργανώθηκε με πρωτοβουλία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και την υποστήριξη της εταιρείας τεχνολογίας και ψηφιακής καινοτομίας Crowdpolicy.
Το Σάββατο 6 Απριλίου, ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Σταύρος Αραχωβίτης, επισκέφθηκε τον χώρο του μαραθωνίου, στο befinnovative της Εθνικής Τράπεζας, και συνομίλησε με όλες τις διαγωνιζόμενες ομάδες, ενδιαφερόμενος για τις εφαρμογές που έχουν αναπτύξει. Στο τέλος της επίσκεψής του δήλωσε: «Έμεινα εντυπωσιασμένος από τη συμμετοχή, τις πρωτότυπες ιδέες και τη θέληση των νέων ανθρώπων να συνεισφέρουν στη βελτίωση των υπηρεσιών του ΥΠΑΑΤ προς τους αγρότες, αλλά και τη γενικότερη βελτίωση του αγροδιατροφικού τομέα μέσα από την καινοτομία και τις νέες τεχνολογίες.»
Στόχος του Μαραθωνίου crowdhackathon #Agrifood ήταν η δημιουργία καινοτόμων πρωτότυπων πιλοτικών εφαρμογών οι οποίες:

  • Βελτιώνουν υφιστάμενες ηλεκτρονικές υπηρεσίες και διαδικασίες του Υπουργείου και των εποπτευόμενων φορέων και προτείνουν νέες,
  • δημιουργούν νέες υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας για όλη την κοινότητα που δραστηριοποιείται στον αγροδιατροφικό τομέα (γεωργοί, κτηνοτρόφοι, αλιείς, μελισσοκόμοι, επιχειρήσεις και καταναλωτές) και
  • προωθούν καινοτόμα επιχειρηματικά και τεχνολογικά μοντέλα από νέες ομάδες - startup επιχειρήσεις της χώρας μας.

Στο crowdhackathon #Agrifood, συμμετείχαν συνολικά πάνω από 350 άτομα. Αρχικά ξεκίνησαν 33 ομάδες και την Κυριακή παρουσίασαν οι 27 τις καινοτόμες εφαρμογές τους, με στόχο την προώθηση και ενίσχυση της ψηφιακής καινοτομίας και αναβάθμισης των υπηρεσιών του Υπουργείου και του αγροδιατροφικού τομέα.
Την Παρασκευή 5 Απριλίου πραγματοποιήθηκε η έναρξη του «μαραθωνίου», όπου απηύθυναν χαιρετισμό ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠΑΑΤ, Νίκος Αντώνογλου και ο Διευθυντής Τραπεζικής Επιχειρήσεων και Δανείων Λιανικής της Εθνικής Τράπεζας, Χριστόφορος Χατζόπουλος. Στη συνέχεια, τα στελέχη της Crowdpolicy, Γιώργος Καραμανώλης, CTO/CIO, Σπύρος Καπετανάκης, Business Development Entepreneur και Χρήστος Ζαχαρόπουλος Digital Product Architecture & Services Engineer παρουσίασαν την διαδικασία και τις θεματικές περιοχές του crowdhackathon #Agrifood.
Οι κυρίες Έλενα Σκάτσικα και Γεωργία Παππά από τη Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του ΥΠΑΑΤ παρουσίασαν τις ψηφιακές υπηρεσίες του Υπουργείου αλλά και την ανάγκη για την ψηφιακή αναβάθμιση στην εξυπηρέτηση των πολιτών και επιχειρήσεων.
Σημαντική ήταν η ενεργή συμμετοχή δεκάδων στελεχών από το ΥΠΑΑΤ καθώς και τους εποπτευόμενους φορείς, τόσο κατά τη διάρκεια του μαραθωνίου ως μέντορες, όσο και κατά τη διαδικασία προετοιμασίας του μαραθωνίου, με συμβολή τους σε προκλήσεις, προβλήματα και ιδέες.
Οι εφαρμογές, που παρουσιάστηκαν από τις 27 ομάδες την Κυριακή 7 Απριλίου, κάλυψαν όλο το φάσμα αναγκών και προκλήσεων του αγροδιατροφικού τομέα και αναγκών του Υπουργείου και αξιοποιήθηκαν τεχνολογίες όπως τεχνητή νοημοσύνη, blockchain, open APIs, IoT, big data, drones, AR, VR κ.ά.

Βραβεία

Το πρώτο βραβείο και τις 3.000 ευρώ κέρδισε η ομάδα Mcubed, η οποία παρουσίασε ένα ψηφιακό κολάρο, το οποίο επιτρέπει στον κτηνοτρόφο να έχει τον απόλυτο έλεγχο για τα ζώα ανά πάσα ώρα και στιγμή.
Το δεύτερο βραβείο και τις 2.000 ευρώ κέρδισε η ομάδα Two Bits, η οποία παρουσίασε το Estatify, μία εφαρμογή καταχώρησης, εύρεσης και ενοικίασης κτημάτων σε προκαθορισμένο και περιορισμένο χρονικό διάστημα.
Το τρίτο βραβείο και τα 1.000 ευρώ κέρδισε η ομάδα Agrid, η οποία παρουσίασε την αυτόματη δημιουργία πλατφόρμας για διαχείριση διαδικασιών του αγροτικού οικοσυστήματος και του Υπουργείου, με την χρήση τεχνολογίας blockchain αξιοποιώντας εργαλεία σχεδιασμού διεργασιών (blockchain business processes re-engineering).