ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ

Αθήνα, 12  Οκτωβρίου 2012

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, υπέγραψε τέσσερις νέες συμβάσεις δικαιούχων για προγράμματα ενημέρωσης και προώθησης αγροτικών προϊόντων στην εσωτερική αγορά της ΕΕ και σε Τρίτες Χώρες. Τα προγράμματα, που εντάσσονται  στο πλαίσιο εφαρμογής των Κανονισμών (ΕΚ) 3/2008 του Συμβουλίου και 501/2008 της Επιτροπής, αποτελούν ισχυρό μοχλό ενίσχυσης της παρουσίας της χώρας μας στις αγορές αγροτικών προϊόντων, καθώς συμβάλλουν αποφασιστικά στη διεύρυνση των εξαγωγικών μας οριζόντων.
Οι υπογραφείσες συμβάσεις αφορούν συγκεκριμένα τα εξής προγράμματα κατά δικαιούχο φορέα:
1) Αγροτοβιομηχανικός Συνεταιρισμός Τυμπακίου, πρόγραμμα «Ενέργειες ενημέρωσης και προώθησης κηπευτικών (τομάτας, αγγουριού και πιπεριάς) στην εσωτερική αγορά της ΕΕ (Ελλάδα, Βουλγαρία και Πολωνία)». Συνολικός προϋπολογισμός: 3.257.680 ευρώ.
2) Κ.Α.Σ.Ο. ΑΛ.Μ.ΜΕ,  πρόγραμμα «Ενέργειες ενημέρωσης και προώθησης ροδάκινου σε Τρίτες Χώρες (Ρωσία, Ουκρανία, Νορβηγία)». Συνολικός προϋπολογισμός: 3.550.000 ευρώ.
3) Δ.ΕΛ.ΚΟ.Φ. ΑΕ, πρόγραμμα «Ενέργειες ενημέρωσης και προώθησης μεταποιημένων φρούτων στην εσωτερική αγορά  της ΕΕ (Μ. Βρετανία, Πολωνία, Τσεχία, Ουγγαρία)». Συνολικός προϋπολογισμός: 3.391.790 ευρώ.
4) ΕΝΟΑΒΕ ΑΕ, πρόγραμμα «Προώθηση οίνων ΠΟΠ/ΠΓΕ σε Τρίτες Χώρες». Συνολικός προϋπολογισμός: 2.590.375 ευρώ.
Με αφορμή την υπογραφή των συγκεκριμένων συμβάσεων ο Αναπληρωτής Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Σταθερός μας προσανατολισμός είναι η ενίσχυση της εξωστρέφειας της αγροτικής οικονομίας και η προώθηση των ποιοτικών προϊόντων της πρωτογενούς μας παραγωγής. Ο δρόμος που οδηγεί στην υπέρβαση της κρίσης περνά από αυτούς τους δύο παράγοντες, την ποιότητα και την εξωστρέφεια. Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, αξιοποιώντας κάθε δυνατότητα που παρέχει η συμμετοχή μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σε συνεργασία με τους φορείς των παραγωγών, κινείται στην κατεύθυνση της ενημερωτικής «κατάκτησης» νέων αγορών, που «διψούν» για προϊόντα ποιότητας και πιστοποιημένης προέλευσης».