ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αθήνα, 23 Νοεμβρίου 2012
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Τα εγκαίνια του περιπτέρου του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, όπου φιλοξενείται η δράση «Ελληνικό πρωινό» πραγματοποίησαν χθες, Πέμπτη 22 Νοεμβρίου, η Υπουργός Τουρισμού κυρία Όλγα Κεφαλογιάννη και ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Καθηγητής Αθανάσιος Τσαυτάρης, στο πλαίσιο της 28ης Διεθνούς Έκθεσης Τουρισμού PHILOXENIA 2012, στο χώρο της ΔΕΘ.
Οι δύο Υπουργοί επισκέφθηκαν περίπτερα της PHILOXENIA ενώ στο περίπτερο του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας και των περιφερειών, οι δύο Υπουργοί συζήτησαν με φορείς του τουρισμού και εκπροσώπους ξενοδοχειακών μονάδων, που υλοποιούν το πρόγραμμα «Ελληνικό Πρωινό» αναδεικνύοντας, μέσα από τις τουριστικές τους υπηρεσίες, τοπικές κουζίνες και ποιοτικές εγχώριες παραγωγές της χώρας.
Η συγκεκριμένη δράση αποτελεί υλοποίηση της συνεργασίας των δύο Υπουργείων στην ανάδειξη και υποστήριξη των εξαιρετικής ποιότητας ελληνικών αγροτικών προϊόντων και στην καθιέρωση θεσμών που θα ενισχύσουν το τουριστικό προϊόν της χώρας, ενσωματώνοντας σε αυτό και τα διατροφικά στοιχεία της χώρας. Οι σχετικές δράσεις θα συμπεριληφθούν στην καμπάνια του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού.
Η Υπουργός Τουρισμού εγκαινιάζοντας την 28η Διεθνή Έκθεση Τουρισμού PHILOXENIA 2012 τόνισε μεταξύ άλλων ότι: «Ο τουρισμός μπορεί να γίνει η κινητήρια δύναμη για την αναστροφή του κλίματος στην οικονομία. Στόχος είναι μέσα στο 2013 να φέρουμε ξανά τον τουρισμό στο παγκόσμιο προσκήνιο μέσα από ένα συγκροτημένο στρατηγικό σχέδιο τουριστικής ανάπτυξης βιώσιμης και εξωστρεφούς, με άξονες μεταξύ άλλων, την ενίσχυση του εναλλακτικού τουρισμού όπως θρησκευτικού, αγροτουρισμού, γαστρονομικού τουρισμού».
Η Υπουργός Τουρισμού εγκαινιάζοντας την 28η Διεθνή Έκθεση Τουρισμού PHILOXENIA 2012 τόνισε μεταξύ άλλων ότι: «Ο τουρισμός μπορεί να γίνει η κινητήρια δύναμη για την αναστροφή του κλίματος στην οικονομία. Στόχος είναι μέσα στο 2013 να φέρουμε ξανά τον τουρισμό στο παγκόσμιο προσκήνιο μέσα από ένα συγκροτημένο στρατηγικό σχέδιο τουριστικής ανάπτυξης βιώσιμης και εξωστρεφούς, με άξονες μεταξύ άλλων, την ενίσχυση του εναλλακτικού τουρισμού όπως θρησκευτικού, αγροτουρισμού, γαστρονομικού τουρισμού».
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε η κ. Κεφαλογιάννη στην ανάγκη εντονότερης διασύνδεσης του ελληνικού τουρισμού με την εγχώρια πρωτογενή παραγωγή και τη διατροφή, εξαίροντας το πρόγραμμα «Ελληνικό Πρωινό» που υλοποιείται σε συνεργασία με παραγωγούς και ξενοδόχους της χώρας, με την υποστήριξη του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας.
Σημείωσε ότι και η τουριστική καμπάνια του υπουργείου είναι προσανατολισμένη στην προβολή των πολλαπλών ιδιαιτεροτήτων του ελληνικού τουρισμού, με στόχο εκτός από το μοντέλο «ήλιος - θάλασσα» να αναδειχθεί και «μια νέα τουριστική ταυτότητα που θα κατοχυρώνει τη μοναδικότητα των ελληνικών προορισμών και θα εξασφαλίζει τη διεθνή αναγνωρισιμότητα του προϊόντος. 16 εκατομμύρια τουρίστες επισκέφτηκαν τη χώρα μας φέτος, παρά την κρίση. Αν είχαμε κατορθώσει να καταναλώσουν τα θαυμάσια προϊόντα της ελληνικής γης, θα είχαμε κάνει το πρώτο βήμα μιας μεγάλης ανατροπής» επεσήμανε η κ. Κεφαλογιάννη και συμπλήρωσε ότι το Υπουργείο Τουρισμού συνεργάζεται στενά με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων προς την κατεύθυνση αυτή.
Για την προσπάθεια που καταβάλουν από κοινού τα δύο Υπουργεία, προκειμένου η εξαιρετικής ποιότητας γεωργική παραγωγική διαδικασία του τόπου και τα εξαιρετικά μας προϊόντα, να συνδεθούν με τον τουριστικό τομέα μίλησε ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Καθηγητής Αθανάσιος Τσαυτάρης.
«Η ποιότητα πρέπει να γίνει η σημαία μας. Με αυτόν τον τρόπο πιστεύουμε ότι η εγχώρια αγροτική παραγωγή μπορεί να στηρίξει τον τουρισμό και ο τουρισμός την αγροτική παραγωγή. Ήδη, το «Ελληνικό Πρωινό» έχει μπει στις κουζίνες μεγάλων ξενοδοχείων με εξαιρετικά αποτελέσματα και προοπτικές, ενώ μια σειρά από άλλα σήματα ποιότητας της ελληνικής πρωτογενούς παραγωγής μπορούν να πλαισιώσουν την προσπάθεια που γίνεται στον τουρισμό» επεσήμανε ο κ. Τσαυτάρης.
Πρόσθεσε επίσης ότι «τα 16 εκατ. τουριστών που έρχονται στον τόπο μας κάθε χρόνο μπορούν να μετατραπούν σε ζωντανούς πρεσβευτές της ποιότητας της ελληνικής γεωργίας. Έτσι λοιπόν ξεκινάμε σειρά δράσεων, μία εκ των οποίων είναι το «ελληνικό πρωινό» σε συνεργασία με το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας και ήδη μεγάλος αριθμός ξενοδοχείων συμμετέχει σε αυτή την προσπάθεια. Θέλουμε αυτά τα ξενοδοχεία που θα είναι συμβεβλημένα με την προσπάθεια αυτή να προσφέρουν ελληνικό πρωινό στους πελάτες τους, έτσι ώστε αφενός μεν τα ντόπια προϊόντα να βρίσκουν διέξοδο σ’ αυτές τις αγορές, αφετέρου δε οι ξένοι να δοκιμάζουν και να απολαμβάνουν αυτή την εξαιρετική ποιότητα.
Επιπλέον, στο πλαίσιο της διατροφής και πάλι, σχεδιάζουμε μια δράση σχετικά με τα ελληνικά τυριά. Σε αυτήν την περίπτωση, τα εστιατόρια και τα ξενοδοχεία που θα συμβληθούν, θα προσφέρουν τη λεγόμενη «ελληνική πιατέλα τυριών». Δηλαδή όσοι παραγγέλνουν μετά το φαγητό τους πιατέλα με τυριά, αυτή θα περιλαμβάνει μόνο τα ντόπια εξαιρετικής ποιότητας τυριά, όπως για παράδειγμα γραβιέρα Νάξου. Προσπαθούμε πάλι μέσω αυτής της συνεργασίας να ενώσουμε τη γεωργική παραγωγική διαδικασία , τον τρόπο δηλαδή που παράγονται αυτά τα τρόφιμα, με τη μεταποιητική βιομηχανία, και τα προϊόντα μας να γίνουν κομμάτι του τουριστικού πακέτου».
«Η ποιότητα πρέπει να γίνει η σημαία μας. Με αυτόν τον τρόπο πιστεύουμε ότι η εγχώρια αγροτική παραγωγή μπορεί να στηρίξει τον τουρισμό και ο τουρισμός την αγροτική παραγωγή. Ήδη, το «Ελληνικό Πρωινό» έχει μπει στις κουζίνες μεγάλων ξενοδοχείων με εξαιρετικά αποτελέσματα και προοπτικές, ενώ μια σειρά από άλλα σήματα ποιότητας της ελληνικής πρωτογενούς παραγωγής μπορούν να πλαισιώσουν την προσπάθεια που γίνεται στον τουρισμό» επεσήμανε ο κ. Τσαυτάρης.
Πρόσθεσε επίσης ότι «τα 16 εκατ. τουριστών που έρχονται στον τόπο μας κάθε χρόνο μπορούν να μετατραπούν σε ζωντανούς πρεσβευτές της ποιότητας της ελληνικής γεωργίας. Έτσι λοιπόν ξεκινάμε σειρά δράσεων, μία εκ των οποίων είναι το «ελληνικό πρωινό» σε συνεργασία με το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας και ήδη μεγάλος αριθμός ξενοδοχείων συμμετέχει σε αυτή την προσπάθεια. Θέλουμε αυτά τα ξενοδοχεία που θα είναι συμβεβλημένα με την προσπάθεια αυτή να προσφέρουν ελληνικό πρωινό στους πελάτες τους, έτσι ώστε αφενός μεν τα ντόπια προϊόντα να βρίσκουν διέξοδο σ’ αυτές τις αγορές, αφετέρου δε οι ξένοι να δοκιμάζουν και να απολαμβάνουν αυτή την εξαιρετική ποιότητα.
Επιπλέον, στο πλαίσιο της διατροφής και πάλι, σχεδιάζουμε μια δράση σχετικά με τα ελληνικά τυριά. Σε αυτήν την περίπτωση, τα εστιατόρια και τα ξενοδοχεία που θα συμβληθούν, θα προσφέρουν τη λεγόμενη «ελληνική πιατέλα τυριών». Δηλαδή όσοι παραγγέλνουν μετά το φαγητό τους πιατέλα με τυριά, αυτή θα περιλαμβάνει μόνο τα ντόπια εξαιρετικής ποιότητας τυριά, όπως για παράδειγμα γραβιέρα Νάξου. Προσπαθούμε πάλι μέσω αυτής της συνεργασίας να ενώσουμε τη γεωργική παραγωγική διαδικασία , τον τρόπο δηλαδή που παράγονται αυτά τα τρόφιμα, με τη μεταποιητική βιομηχανία, και τα προϊόντα μας να γίνουν κομμάτι του τουριστικού πακέτου».